Kuki rádce: technické potíže, které vyřešíš sám

18. 03. 2021 | Platforma Kuki

Chceš koukat na telku, ale po spuštění Kuki tě zaskočily technické potíže různého charakteru? Na zákaznické lince 539 010 020 ti problém pomůžeme odstranit, ale je dost možné, že naši pomoc ani nebudeš potřebovat. Sepsali jsme pro tebe několik tipů, jak některé komplikace vyřešit svépomocí.

Zhoršila se mi kvalita obrazu

Tato potíž ve většině případů souvisí se zpomaleným internetovým připojením, Kuki totiž přizpůsobuje svůj obraz dostupné rychlosti tvého internetu (tzv. adaptivní streaming). Pokud se ti tedy kvalita obrazu nečekaně zhoršila, zkus prověřit své připojení – restartuj router, zkontroluj správné zapojení všech kabelů, a když potíže přetrvávají, kontaktuj svého internetového poskytovatele. Na vině může být i rychlost tvého internetového tarifu. 

Je obraz špatný hned od počátku využívání služby? Pak v Kuki zavítej do sekce Nastavení a zkontroluj, jestli máš kvalitu obrazu nastavenou na hodnotu „vysoká“. Pokud ne, můžeš kvalitu kdykoliv změnit.

Kuki se začala sekat

Příčin sekání nebo „zamrznutí“ může být hned několik a je možné, že problém vyřešíš lusknutím prstu sám/a. Zkus restartovat set-top box, respektive zapnout a vypnout aplikaci Kuki (v případě chytrých televizí a mobilních zařízení). Taktéž zkontroluj, jestli je v pořádku tvůj internet, protože zejména u připojení přes Wi-Fi dochází při slabším signálu ke komplikacím.

Kuki se někdy seká i v případě, že ji máš v internetovém prohlížeči otevřenou ve dvou oknech zároveň. V takové situaci jedno okno zavři a Kuki by zase měla fungovat jedna báseň.

K sekání občas dochází také ve chvíli, kdy někdo z domácnosti stahuje velké množství dat nebo hraje hry online. V ten moment je internetová linka vytížená a Kuki se může začít sekat.

Pokud se ti ani tak nepodařilo sekání obrazu vyřešit, na naší zákaznické lince ti s radostí pomůžeme.

Mám zpožděný obraz oproti zvuku

Tak jako u předchozího bodu, i zde nejprve restartuj set-top box/aplikaci Kuki, případně také router a prověř, zda ti správně funguje internet. Pokud ke zpoždění obrazu dochází na chytré televizi (například značky Samsung), pravděpodobně budeš potřebovat naši asistenci, stačí zavolat na linku 539 010 020.

 

 

Nemám od vás originální set-top box Arris 4302 a na mém set-top boxu Kuki nefunguje

Stoprocentní a správnou funkčnost telky Kuki garantujeme pouze u set-top boxu Arris 4302, který ti dodáme přednastavený tak, aby už na něm nebylo třeba dělat žádné další úpravy. Na set-top boxech od jiných výrobců Kuki bohužel zprovoznit nelze. Pokud potřebuješ vyměnit set-top box za originální Arris 4302, ozvi se a se vším ti poradíme.

Nefunguje mi aplikace Kuki, kterou jsem si stáhl/a pro Android TV

Správný postup, jak nainstalovat aplikaci Kuki pro Android TV najdeš zde. Jestli ani tak Kuki na tvé Android TV nefunguje, je možné, že ti Google Play do telky technickým nedopatřením stáhl Kuki pro chytré telefony s operačním systémem Android – zkrátka považuje tvou telku za mobilní zařízení. Jak poznat, že k tomu došlo? Zkontroluj si v technické dokumentaci k televizi, jestli je definovaná jako Andorid TV. Pokud tuto informaci nikde nenajdeš, ozvi se na naši zákaznickou linku, kde ti rovnou pomůžeme problém vyřešit.

Mám Kuki od svého internetového poskytovatele a nefunguje mi

Nejprve restartuj set-top box, u chytrých televizí a mobilních zařízení vypni a zapni aplikaci Kuki. Taktéž je dobré restartovat router a zkontrolovat funkčnost internetu. Když problémy přetrvávají, obrať se přímo na svého internetového poskytovatele, od kterého sis televizi Kuki pořizoval.

Po zapnutí televize se mi objeví hláška „žádný signál“ nebo „nejsou naladěny žádné kanály“

Tento problém nesouvisí s Kuki, ale přímo s tvou televizí. S velkou pravděpodobností máš špatně vybraný vstup signálu. Opravu provedeš tak, že na svém ovladači zmáčkneš tlačítko source/zdroj. Následně vybereš správný vstup (např. HDMI1 nebo HDMI2) – zjistíš jej na zadní straně TV podle toho, do kterého portu je kabel zapojen.